Вторник, 24.10.2017, 10:20

Центр подготовки педагогов к аттестации

Логин:
Пароль:
Мой Университет
Подарки от ЦППА
Эл.сборники
Главное
Горячая новость
Проекты и Конкурсы
Олимпиада педагогов 4

21.12.2015 - 01.09.2016

Четвертая Олимпиада педагогов "Современное образование" ЗДЕСЬ!

Форум Олимпиады ЗДЕСЬ!

Советы участникам Олимпиады ЗДЕСЬ!

Обучение
Законодательство
Консультирование
Кабинет психолога
Edu-family
Поделиться
Статистика
Яндекс.Метрика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Конкурс Мой ФГОС - урок » предметы группы "иностранный язык"

План-конспект урока по теме "Who Are You? (Kim)"
[ Скачать с сервера (672.0Kb) ] 28.10.2016, 19:11
Цели: Образовательные: Совершенствование лексических и грамматических навыков; Отработка навыков диалогической и монологической речи по изученной теме; Контроль уровня развития речевых умений в рамках изучаемой темы; Контроль умения понимать текст на слух с полным охватом содержания. Развивающие: Развитие коммуникативных способностей; Совершенствование памяти, воображения, внимания, логического мышления; Умение работать в команде, развитие механизмов слухового и зрительного восприятия. Воспитательные: Воспитание культуры общения, коллективизма; Создание положительной мотивации к дальнейшему изучению иностранного языка. Оборудование: Учебник New Hot Line ( Tom Hutchinson), Рабочая тетрадь New Hot Line, Магнитофон, Проектор. Ход урока I. Начало урока. Good morning. Glad to see you. How are you? Are you in low spirits? Are you in high spirits? If so, let’s sing a song: We are in high spirits (2 times) high, high We sing and smile all of us you and I We are in high spirits (2 times) high, high I don’t know, we don’t know why. T: Why are you in high spirits? -The weather is wonderful. - The holidays are coming. - I am well. - I’ve got an excellent mark in Maths Введение в сюжет урока. T.: Today we shall have a talk on the topic “Who are you? (Kim) Kim is the group’s singer and Vince’s girlfriend. What shall we do at the lesson today ? - read and dramatize dialogues, - revise the words and word combinations, - listen to the dialogues, - communicate with each other, - revise the Present Simple tense, - discuss the problems. III Фонетическая разминка a) Активизация лексики по теме. Keyboard | ki:bo:d | Imagine | I’mædζin | Drum | dr^m | Perfect | ‘pə:fikt | Surprise | sə’praiz | Practise | præktis | Hairdresser’s | ‘heədresəs | Session | ‘seﻜən | Bass guitar | beis gi’ta:| Microphone |’maikrəfəun| Nobody’s perfect Let’s get started Would you mind …ing From the top You are pretty good Sorry, I am late Stand in for b) Игра. T.: Let’s have an auction of knowledge. I am selling cards with words and expressions. Your task is to guess their meaning. IV Монологическая речь T.: Well, I’d like you to remember what happened in the last episode of “Victoria Road”. P.: … T.: Now you know the details from the last episode. V. Ответы на вопросы по картине. T.: Look through the picture story and answer the questions: Where does this episode take place? What are the people doing there? What are the names of the three new characters? What does each person do in the group? P.: … T.: Thank you. Well done. VII Составление предложений согласно тексту. T.: Put the sentences in the correct order to match the story: A. Kim arrives. B. Andrea stands in for Kim. C. Vince and Andrea go to the church hall. D. Kim takes the microphone from Andrea. E. Andrea meets Dan and Rosy. F. Vince introduces Andrea to Kim. VIII Аудирование T.: And now listening. Your task is to listen to the dialogue, follow in your book, read and dramatize it. (pupils are doing the task) Discussion. T.: What do you think? - Do you think Kim is often late? Why? - What do you think about the relationships within the group? - How does Kim feel about Andrea? VIII. Совершенствование грамматических навыков 1.T.: In this section we shall revise the Present Simple tense. a) Look at the sentences from the Victoria Road story. And this is Rosy. She plays the keyboards. I play the bass guitar. b) Explain the differences. Give the rule for the –s ending in the Present Simple tense. c) Find more examples of the Present Simple tense in the story. d) Copy and complete these two sentences from the Victoria Road story. Dan…………like her very much. I…………….like it, Vince. e) Explain the rule for making the Present Simple negative. T.: When do we use don’t and when do we use doesn’t ? Example: Vince likes her. Dan doesn’t like her. 2. Развитие навыков письма. T.: Complete these statements with the verbs in brackets: We ………at local dances and things like that. (play) Kim …….. on the other side of town. (live) Dan’s a student. He ……. to Hartfield Technical College. (go) I’m a student, too. I ……… to London University. (go) I ……. In the same shop as Vince on Saturdays. (work) Dan and Vince ………. football together. (play) You ……… very well. (sing) VIX. Итог урока. T.: Our discussion is over. Thank you for your work. You were active and worked hard. I hope that you’ve enjoyed our lesson. What have you learnt at the lesson? - read and dramatize dialogues, - revise the words and word combinations, - listen to the dialogues, - communicate with each other, - revise the Present Simple tense, - discuss the problems. T.: In order to finish our lesson let’s listen to the song “Do wah diddy diddy”. T.: I liked the way you’ve worked today and your marks are… Good-bye!
Категория: предметы группы "иностранный язык" | Добавил: val-alfia
Просмотров: 235 | Загрузок: 3 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
0
1  
Уважаемая Альфия Фаниловна!
Конкурс "Мой ФГОС-урок" закончился еще в прошлом учебном году и работы на данный конкурс больше не принимаются. Спасибо за понимание!

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
© Образовательный портал "Мой университет", 2013
Полное или частичное воспроизведение материалов сайта допускается только
при условии получения письменного согласия от администрации ОП "Мой университет"
Copyright MyCorp © 2017
Используются технологии uCoz